  • Data: 2003-02-27 10:14:37
    Temat: Re: Pytanie odnosnie odliczen z tytulu remontu mieszkania
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 27 Feb 2003, KK wrote:
    [...]
    >+ > Rzeczone użyczenie, IMHO.... [...]
    >+ UPDF
    >+ Art. 16. 1. Za przychód z nieruchomości odstąpionych bezpłatnie w całości
    >+ lub w części do używania innym osobom fizycznym i prawnym oraz jednostkom
    >+ organizacyjnym nie mającym osobowości prawnej uważa się wartość czynszową,
    >+ stanowiącą równowartość czynszu, jaki przysługiwałby od tych osób w razie
    >+ zawarcia umowy najmu lub dzierżawy nieruchomości.
    >+
    >+ Żaden interes.

    Hm... Nie mam pewności, ale w omawianym przypadku to *chyba*
    miałby zastosowanie również .2:

    2. Jeżeli właściciel nieruchomości używa jej na własne potrzeby lub
    potrzeby członków rodziny albo [...], nie ustala się wartości czynszowej
    tej nieruchomości lub jej części, a wydatki związane z nieruchomością nie
    stanowią kosztu uzyskania przychodów.

    IMHO po polsku byłoby:
    "mąż/żona może wynajmować/użyczyć małżonkowi bezpłatnie, wydatki które
    poniesie wynajmujący nie są kosztem dla udzielającego użyczenia/wynajmu"
    Co (IM*H*O) nie stanowi przeszkody, żeby wydatki *korzystającego*
    nie mogły wtedy być podstawą ulgi (dla korzystającego) z użyczenia :)

    Może ktoś skomentować ?

    BTW: skopiowałem z "zeszłorocznej" wersji UoPDoOF :)

    pzdr, Gotfryd