  • Data: 2003-06-04 20:26:24
    Temat: Re: Pytanie o fakture Vat powraca
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 4 Jun 2003, Kyniu wrote:

    >+ [...] Gotfryd Smolik news [...] wrote:
    >+
    >+ >BTW: jakby w rozumowaniu były błedy to proszę o ich wykazanie,
    [...]
    >+ Tak kolega zamotal ze wycinam co bylo i wyjasniam raz jeszcze - dyskusja
    >+ dotyczyla nie czy wyliczac VAT od pozycji z osobna i sumowac,

    Dotyczyła, dotyczyła.
    Co najmniej w zakresie twojego narzekania na hurtownię która ci
    "dziwolągi" wpisuje :) - a IMHO po prostu właściwie liczy podatek.
    To znaczy: równie przepisowo niż ty, ale inaczej !

    [...o Maddy...]
    >+ A ja na to zacytowalem Art. 35 ustep 1 pkt 10 w ktorym jak wol stoi ze od kwoty
    >+ netto. I nie zamierzam polemizowac z ustepem 2 bo pozostaje jasny, ale nadal
    >+ dotyczy podatku VAT liczonego od kwot netto.

    No to chyba nie ten paragraf rozporządzenia (nie artykuł ustawy)
    przeczytałeś. Można liczyć od *brutto*. Jeszcze raz:
    +++++
    § 37. 1. W przypadku gdy podatnik [...]
    2) kwota podatku jest obliczana według następującego wzoru:

    WB x SP
    KP = ---------------
    100 + SP

    gdzie:
    [...]
    WB - oznacza sumę wartości sprzedaży
    brutto z podziałem
    ^^^^^^^^
    na poszczególne stawki podatkowe,
    -----

    >+ Konkluzja - czy liczymy VAT od sumy pozycji, czy tez sumujemy VAT kazdej z
    >+ pozycji, jest bez znaczenia, natomiast zawsze VAT musi byc wyliczany z kwoty
    >+ netto (z sumy lub ceny jednostkowej).

    Primo: nie "musi" skoro co najmniej jeden wyjątek podajesz:

    >+ Wyjatek podaje art 37 ustep 1 punkty 1 i 2, ale dotyczy on przypadku
    >+ szczegolnego gdy sprzedawca obowiazany jest do stosowania cen urzedowyh

    ...a teraz ad rem:

    +++++
    2. Przepis ust. 1 może być stosowany również w przypadku, gdy sprzedawca
    stosuje jako ceny sprzedaży umowne ceny brutto.
    -----

    J.w. - chodzi o ceny *UMOWNE*. Jak dla mnie, oczywiście; czyli
    takie kiedy ty i ja się umówimy :) Tam są dwa poziomy podziału
    paragrafu (właśnie, właśnie, jak nazywało się toto ? akapit,
    paragraf, punkt i... no właśnie, nie chce mi się szukać :[ :>)

    >+ zawierajacych podatek (o ile sie nie myle taka sytuacja zachodzi
    >+ np. w przypadku wybranych lekow).

    IMHO nie ma przeciwwskazań żeby to np. były harddyski do PCta !

    pozdrowienia, Gotfryd