  • Data: 2003-07-08 00:27:53
    Temat: Re: Pytanie o VAT i USA
    Od: k...@r...pl (Krzysztof A. Ziembik) szukaj wiadomości tego autora

    Witam.

    (...)
    M> Chcę kupować konkretne usługi internetowe z firmy mieszcz?cej się w USA.
    M> Usługi te maj? trafić do sprzedaży w Polskiej firmie z możliwo?ci?
    M> wystawiania faktury VAT.

    Lepiej to niech ta firma w Polsce kupuje te uslugi, a Ty jedynie bierz
    wynagrodzenie za posrednictwo (aby sie nie dogadali ponad Toba -
    podpisz wpierw odpowiednia umowe). Jesli Ty bedziesz kupowal i sprzedawal,
    to fiskus ma prawo uznac, ze prowadzisz dzialalnosc gospodarcza,
    co na ogol wiaze sie z bardzo nieprzyjemnymi konsekwencjami.

    (...)
    M> A jak rozwi?zać tak? sytuację gdyby podukt w USA który chcę kupić był
    M> rozprowadzany przez osobę prywatn? - jaka? forma umowy - (moim celem jest
    M> możliwo?ć wystawienia faktury VAT)

    1. Mozesz sobie ustalic w umowie cywilnoprawnej dowolne zasady
    rozprowadzania towaru/uslug - kto, jak, za ile, gdzie i po co. Jednak
    w kwestiach podatkowych, co bys nie ustalil w umowie, podlegasz
    przepisom podatkowym.
    2. Pierwsza konsekwencja sprzedawania uslug przez osobe prywatna jest
    to, ze fiskus moze uznac taka osobe, zgodnie z definicja ustawowa, za
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza. Lepiej wiec samemu zglosic
    prowadzenie DG niz czekac na stosowne kary.
    3. Zeby zas zostac VATowcem trzeba sie zglosic w Urzedzie Skarbowym.

    Serdecznie pozdrawiam,
    ---
    Krzysztof A. Ziembik mailto:k...@r...pl