  • Data: 2004-11-15 16:42:07
    Temat: Re: Pytanie
    Od: "Andrzej R." <a...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Athabus" <m...@o...pl> napisał
    Prosze tylko o odpowiedz gdzie znajede materialy na
    > prawde podstawowe... czyli cos dla kompletnego laika w tej kwesti - termin
    > wplat do US, jakie druki nalezy miec itd.
    > z gory dziekuje
    > pozdrawiam
    > Marcin
    Re : Nie obraź się, ale pytanie o terminy wpłat podatków i rodzaje druków
    prowokuje do rady : NIE BIERZ SIĘ ZA TO SAM. Przynajmniej na początek poproś
    kogoś na kilka miesięcy (najlepiej na pełny rok), kto Ci to będzie robił.
    Przyglądaj się i pytaj. Po zorientowaniu się o co w tym wszystkim chodzi
    zacznij czytać przepisy (uwaga-zmieniają się bardzo często) i proś
    prowadzącego Ci księgi o wyjaśnienia. Pamiętaj, że księgowość to nie tylko
    wypełnianie właściwych druków podatkowych i wpłacanie należności w terminie.
    Błędy w tej materii są nadzwyczaj kosztowne. Podręcznika jako takiego nie
    ma. Źródłem wiedzy muszą być akty prawne. Domyślam się, że jesteś (masz być)
    na KPiR i VAT. Pierwsze lektury to "Prawo działalności gospodarczej",
    "Ordynacja podatkowa" , ustawa o podatku dochodowym od osób fizycznych,
    ustawa o podatku od towarów i usług, rozporządzenia wykonawcze do tych
    ustaw, rozporządzenie o prowadzeniu KPiR. Ponadto pakiet ustaw ZUS-owskich i
    zamierzasz zatrudniać pracowników - Kodeks Pracy i przepisy towarzyszące.
    To tak w wielkim skrócie i rzeczy najpotrzebniejsze "na już".
    AR