    From: cyklista <c...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pytania o kasy fiskalne
    Date: Sun, 01 Aug 2010 08:44:21 +0200

    Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie, ale z tego, co się
    dowiedziałem, to:

    Niezależnie od obrotów i asortymentu nie musisz kupować kasy, jeżeli
    handlujesz WYŁĄCZNIE z podmiotami gospodarczymi (firmy, instytucje).

    Limit 40.000 obrotu dotyczy TYLKO obrotów z osobami nieprowadzącymi DG.
    Sprzdaż dla firm do tego się nie wlicza.
    Jeżeli przekroczysz limit, to musisz kupić kasę, nawet jeżeli każdemu
    klientowi wystawiasz fakturę.

    Jeżeli raz "wejdziesz" na kasę fiskalną, to jesteś na nią skazany "do
    końca życia", nawet jeśli zlikwidujesz firmę i za 10 lat otworzysz inną.

    > Mam pytania o kasy fiskalne:
    >
    > Czy jezeli ktos mi cos wplaci na konto (kupi cos i zaplaci z gory)
    > to musze to nabic na kase tego samego dnia czy moge do 7 dni?
    > A moze wcale nie musze bo jest wysylkowo i na konto?

    Kasą fiskalną ewidencjonujesz sprzedaż dla osób nieprowadzących DG
    niezależnie od formy zapłaty.
    Paragon wystawiasz w chwili sprzedaży, czyli de facto w chwili
    otrzymania pieniędzy (do ręki lub na konto).
    Oczywiście, jeżeli pieniądze przyjdą na konto wieczorem, w weekend. lub
    gdy jesteś na urlopie, to wystawiasz go w najbliższym możliwym terminie
    po powrocie (ale przed wysyłką towaru do klienta). W przypadku
    sprzedaży wysyłkowej paragon musisz włożyć do paczki z towarem a w
    przypadku sprzedaży bezpośredniej - dać klientowi do ręki.

    > Czy jezeli sprzedaje tylko towary wysylkowo i uslugi, za ktore dostaje wplaty na
    > konto,
    > to nie musze miec kasy - nawet po przekroczeniu 40.000 zl sprzedazy dla "nie-firm"?
    Musisz - patrz wyżej.