  • Data: 2005-07-13 09:14:22
    Temat: Re: Przyjecie srodka trwalego na stan
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nawet jesli owa lokomotywe (zlom) zaksiegowalem w koszty?
    > W takim razie wychodzi, ze rozliczylbym koszty owej lokomotywy 2 razy -
    > raz wrzycajac w koszty jej zakup, a drugi raz - odpisy amortyzacyjne.
    > Czy dobrze rozumuje?

    NIE, dlatego trzeba skorygować te koszty o zakup lokomotywy - błędnie
    zakwalifikowano jako k.u.p. w momencie zakupu.
    Ponieważ sprawozdanie finansowe jest już pewnie zatwierdzone to można
    korekty dokonac tylko na koncie 860 (nie 401).
    Wtedy lokomotywa zostanie "wyrzucona" z kosztów i "wrzucona" w plan
    amortyzacji.
    Tyle w ujęciu bilansowym bo szczerze mówiąc to nie mam pojęcia jak to
    wszystko rozwiązać podatkowo.
    --
    Pozdrawiam

    [księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS]