  • Data: 2005-06-03 07:52:17
    Temat: Re: Przychód czy darowizna
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Jun 2005, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ Więc trochę z innej mańki - skoro dochód, to
    >+ czy w opisanym na początku przypadku bank nie powinien
    >+ odprowadzić zaliczki?

    A ma taki obowiązek ?
    Na pewno ma w przypadku dochodu (klienta) z odsetek.
    Ale w tym przypadku to *nie* jest dochód z odsetek które otrzymał
    klient, tylko dochód z odsetek których nie otrzymał bank :)
    Art. 10.1.9 i 11.2a a nie art. 10.1.7 i art. 17.1.1 :)

    Tylko ten drugi podlega pod art. 30a.1.1 lub art. 30a.1.3 !
    I tylko dla niego w art.41.1 i .4 oraz 41.3.1 istnieje "obowiązek
    płatniczy". Wychodzi mi na to że albo coś przeoczyłem - albo bank
    płatnikiem nie jest.
    IMHO oczywiście :) (znaczy: jeśli nie przeoczyłem to znaczy że źle
    interpretuję i również proszę o skorygowanie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)