  • Data: 2003-10-08 08:18:02
    Temat: Re: "Przepisanie" samochodu na żon
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Oct 2003, Slayer wrote:

    >+ Użytkownik "Butik" <b...@k...net.pl.NOSPAM>
    >+
    >+ Dlatego też zadałem pytanie, czy trzeba jej
    >+ > samochod podarowac, czy moze tez powinna ode mnie kupic, czy tez po prostu
    >+ > zmienic nazwisko w wydziale komunikacji... No i jakie z tego wynikaja
    >+ > ewentualne konsekwencje prawno-podatkowe (zaleznie od przyjetej wersji
    >+ > zdarzen).
    >+
    >+ masz trzy możliwości sprzedać żonie 1/2 samochodu - podatek 2%, podarować -
    >+ zwolnione od podatku 9637 zł raz na 5 lat, znieść współwłasność - wolne od
> [...]

    Slayer, jeśli dotąd jest tak że samochód jest zarejestrowany "na niego"
    mimo że jest współwłasnością - to na zdrowy rozum powinno dać się
    tak "przestawić" żeby nadal był współwłasnoscią, ale zarejestrowany
    był na żonę; czyli jeszcze jedna kombinacja, ale "bezpodatkowa"
    i nie zmieniająca stanu własności.
    Chyba że prawo rozmija się ze zdrowym rozsądkiem :) co nie byłoby
    niczym dziwnym. Zeznaję że nie wiem jak załatwić ;) ! Jest to możliwe ?

    Tak BTW: da się tak wot *skutecznie* "znieść współwłasność" czegoś
    co jest w majątku wspólnym podczas trwania wspólnoty ?? - :O
    I nie będzie majątkiem wspólnym ? Prowadziłoby to do odrębności
    majątkowej we wspólnocie - "dzielimy 'wszystko'" !

    pozdrowienia, Gotfryd