  • Data: 2003-03-25 19:31:56
    Temat: Re: Przeniesienie praw autorskich jako eksport usług
    Od: "Maciej Miąsik" <m...@m...net> szukaj wiadomości tego autora

    > a stara umowa i tak jest wazna, ale us nie musi o niej
    > wiedziec (skoro ty juz ujawniles, to mozesz rozwiazac
    > i podpisac nowa, etc.)

    Obawiam, że mleko się już wylało i zmuszony będzie raczej tworzyć aneksy do
    tej umowy niż ją anulować. Kontrahent z drugiej strony jest dość ciężki w
    rozumieniu naszych problemów z US - przyzwyczajeni są do robienia interesów,
    a nie kombinowania z podatkami. Parę miesięcy zajęło dopięcie tej umowy,
    więc wolę zbytnio nie drażnić lwa.

    Aneks musi chyba jednoznacznie pokreślać, że celem umowy jest przeniesienie
    praw autorskich i za to otrzymuję pieniądze, a opracowanie jest niezbędne,
    aby powstał obiekt autorskich praw majątkowych.

    > byc moze - ale tutaj juz generuje - mozna uzyc argumentu,
    > ze samo opracowanie oprogramowania nic nie znaczy dla twojego
    > kontrahenta, bo przeciez nie moze on go uzywac dopoki nie
    > przekazesz mu praw autorskich (udzielisz licencji),
    > samo opracowanie oprogramowania nie jest usluga, bo jak
    > kontrahent moze skonsumowac ta usluge, skoro nie moze korzystac
    > z oprogramowania??

    To jest linia argumentacji, o której także myślałem. Sam proces
    "opracowywania" programu nie powinien mieć specjalnie znaczenia, gdyż nie
    sposób przekazać praw majątkowych do programu, który nie został wcześniej
    opracowany. I dla mnie i kontrahenta kluczową sprawą jest przeniesienie praw
    (czyli eksport usługi).

    Maciek