    From: witek <w...@g...pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przelew za fakturę na rachunek pracownika
    Date: Fri, 21 Oct 2011 09:44:35 -0500

    On 10/21/2011 2:16 AM, Jarek Andrzejewski wrote:

    > chciałem napisać, że marzę, żeby opłacani przez nas urzędnicy i
    > wybrańcy choć mieli jakieś pojęcie o tym, co powinni robić i jakie
    > skutki wywiera ich ignorancja.

    maja pojecie co robią.
    ma przyjac pisemko, podpic kopie i powiedziec dziekuje i do widzenia.

    dzwonienie do urzedu skarbowego z pytaniami prawnymi to poroniony pomysl.

    > problem jest taki, że zanim semestr się skończy to stan tego "prawa"
    > może być już zupełnie przeciwny.

    niewazne, wazne, ze czlowiek zdaje sobie sprawe, ze cos takiego bylo i
    gdzie znalezc informacje jak jest teraz.

    > Dlatego ja zasugerowałem Kodeks Cywilny, bo to i mniej się zmienia i
    > dużo baredziej na codzień stosowany (nawet jeśli człowiek nie zdaje
    > sobie z tego sprawy).

    zmienia sie tak samo jak i inne.
    jednego moze byc mniej, drugiego wiecej. ale do samego KC bym sie nie
    ograniczal.

    > oczywiście. Nie udzielają porad, a informują.
    > Przyznasz chyba, że porównanie urzędnika zatrudnionego do
    > merytorycznego rozstrzygania spraw podatkowych czy do udzielania
    > informacji obywatelom do sekretarki jest zbyt daleko idące?

    po informacje gdzei zlozyc papierki i w jakich godzinach mozesz zadzwonic.
    po informacje, czy nalezy zaplacic podatek i w jakiej wysokosci i do
    kiedy dzwoni sie do doradcy podatkowego.

    tak samo jak idziesz do prawnika a nie do sadu, zeby sie czegos
    dowiedziec. no chyba, ze chodzi ci o godziny pracy sadu.

    > założenie, że telefon do US połączono ze sprzątaczką jest chyba
    > błędne.

    przenośnia.

    > Pewnie zarząd JTT, Bestcomu, Roman Kluska o tym nie wiedzieli.

    jak ktos kogos chce dobic bo dostal takie polecenie to nic nie pomoze.

    > a skąd mam wiedzieć, w jakiej konkretnie sprawie dzwonił twórca wątku?
    > Art.1 KPA mówi, gdzie stosuje się jego dalsze przepisy.

    no raczej nie w sprawie toczacego sie postepowania.