  • Data: 2011-10-20 13:24:04
    Temat: Re: Przelew za fakturę na rachunek pracownika
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    On 2011-10-20 14:56, Michal Jankowski wrote:
    > To znaczy konkretnie co, bo przecież padły tu już słowa, że nawet
    > odesłanie pieniędzy do nadawcy przed urzędem nie uchroni.

    A ściślej mówiąc napisałem:
    "Inna sprawa, że jakiś nawiedzony kontroler tak czy inaczej może to
    potratować jako depozyt nieprawidłowy i pracownik będzie musiał
    udowadniać, że nie jest wielbłądem. Tak więc proponowałbym zadbać o
    właściwe udokumentowanie tego zdarzenia."

    Zadbać o właściwe udokumentowanie zdarzenia, czyli:
    - zdobyć kwit od firmy z informacją, że przelew nastąpił w wyniku
    pomyłki i proszą o zwrot kasy,
    - nie używać tej kasy w jakimkolwiek innym celu poza odesłaniem,
    - odesłać kasę z odpowiednim tytułem przelewu.

    I wtedy pracownik będzie (w miarę) kryty. A przynajmniej kiedy za 4.5
    roku US zapyta dlaczego nie została złożona deklaracja i nie został
    odprowadzony PCC od umowy pożyczki lub depozytu nieprawidłowego nie
    trzeba będzie w stresie próbować takie kwity pozyskać. Zwłaszcza, że
    przecież firmy która się pomyliła może już dawno nie być na rynku.

    Piotrek