    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przekroczenie 50 tys. zł i nie wejście na VAT
    Date: Sat, 9 Aug 2008 23:57:40 +0200

    On Sat, 9 Aug 2008, Rex wrote:

    > Czyli w moim przypadku do limitu muszę wliczyć koszt dostawy (wysyłka Pocztą
    > Polską), tak?

    Akurat ten składnik (wysyłka pocztą) jest sporny, albo lepiej: "jest
    powodem wielu rozbieżnych zdań" :)
    Chodzi o to, że jest zwolnienie przedmiotowe, które jednocześnie jest
    podmiotowe - i powstają koncepcje "refakturowania", "pośrednictwa"
    i inne takie.
    Nie podejmuję się odpowiedzi :)
    "Normalna" dostawa (opodatkowana) to usługa stanowiąca część *obrotu*.
    A wyłączenie o którym była mowa dotyczy środków trwałych (z p. widzenia
    VAT stanowiące również "towary").

    > Jeśli tak, to jednak przekroczyłem 50.000 zł. :(

    To jest ból :(
    Chyba żeby jakiś doradca znalazł, przejrzawszy papiery, jakiś
    ratunkowy ficzer... ale na księgowego "za 50 zł wpiszę wszystko
    co pan chce" bym nie liczył, tak dla porządku.

    pzdr, Gotfryd