  • Data: 2008-08-08 17:16:12
    Temat: Re: Przekroczenie 50 tys. zł i nie wejście na VAT
    Od: r...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

    On 8 Sie, 18:56, Rex <w...@z...spamem> wrote:
    > Witam,
    >
    > prowadzę księgarnię internetową i do tej pory nie byłem VATowcem.
    > dzisiaj zorientowałem się, że pod koniec lipca przekroczyłem 50 tys. zł
    > przychodu od początku roku. W związku z tym powinienem ten fakt zgłosić
    > do US i wejść na VAT, a nie zrobiłem tego. W jaki sposób to odkręcić?
    > Jaki dokument złożyć do US? Od momentu przekroczenia 50.000 zł przychodu
    > wystawiłem dwadzieścia kilka rachunków.

    Cyt z ustawy: "Do wartości sprzedaży (...) nie wlicza się odpłatnej
    dostawy
    towarów oraz odpłatnego świadczenia usług zwolnionych od podatku, a
    także
    towarów, które na podstawie przepisów o podatku dochodowym są
    zaliczane
    przez podatnika do środków trwałych oraz wartości niematerialnych i
    prawnych
    podlegających amortyzacji."

    Jezeli dalej nic, to musisz zlozyc VAT-R, najlepiej od razu z czynnym
    zalem :)
    A tak wogole to doczytaj art. 113 ustawy o vat, z naciskiem na 1113.5