  • Data: 2005-11-14 17:00:18
    Temat: Re: Przekazanie samochodu firmowego do użytku prywatnego
    Od: Docent <docent@[WytnijTo]w.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    [...]
    > I oczywiście jakby taki "przekazany" ST chcieć sprzedać (albo
    > podarować) to jego wartość[1] będzie przychodem z DG !
    ^^^^^^^^^

    Tutaj również mam stosowną interpretację :)

    Urząd Skarbowy w Szczecinie sygn. I US PB-/415/5/05

    "Pytanie podatnika: Czy nieodpłatne zbycie środka trwałego rodzi skutki w
    podatku dochodowym od osób fizycznych w postaci powstania przychodu z
    pozarolniczej działalności gospodarczej?
    [...]
    Z literalnego brzmienia cytowanych przepisów wynika, iż do powstania
    przychodu z działalności gospodarczej dochodzi wskutek zbycia o charakterze
    odpłatnym. Przekazanie samochodu w drodze darowizny dokonanej na rzecz ojca
    nie powoduje zatem powstania przychodu z działalności gospodarczej.
    Czynność ta objęta jest natomiast zakresem przedmiotowym ustawy z dnia 28
    lipca 1983 r. o podatku od spadków i darowizn"

    --
    ~~~~~ Posted by KNode ~~~~~