  • Data: 2011-01-15 03:34:21
    Temat: Re: Przejście na zwolnieni podmiotowe - VAT-R, sekcja C.3
    Od: "Jan Werbinski" <jaś@tralala.bez.maj.la> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Fenix" <f...@y...com> napisał w wiadomości
    news:3f582bf4-e25d-4d63-8f5f-054ed7f62bf8@q18g2000vb
    k.googlegroups.com...
    On 14 Sty, 00:46, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > Jaki sens ma by vatowcem unijnym, ale nie krajowym? Przecie musisz ten VAT
    > zap aci p niej w Polsce, ale tutaj jest zwykle wy szy ni w UE. B dziesz
    > do ty u.
    >
    > --
    > Jan Werbi ski O0oo....._[:]) bul, bul, bul
    > Prywatnahttp://www.janwer.com/
    > Nasza siechttp://www.fredry.net/

    Do tej pory byłem podatnikiem VAT krajowym czynnym i unijnym.
    Sprzedawałem usługi do kraju Unii Europejskiej - wystawiałem więc
    fakturę ze stawką "np" i nie płaciłem VATu. Czy jako podatniki VAT
    unijny (ale w kraju podatnik VAT zwolniony) powinienem płacić VAT z
    tytułu sprzedaży tych usług?
    ============

    Ja to rozumiem tak. Może się mylę?

    Podatnik VAT unijno polski płaci VAT od sprzedaży w Polsce, a w UE jest
    stawka zero czy zwolniony. Kupując w Polsce odlicza naliczony, a za granicą
    kupuje bez VAT, ale go musi w Polsce wykazać i niby zapłacić.

    Niepłatnik VAT UE i Polskiego kupuje za granicą i w Polsce z VAT, sprzedaje
    i tu i tam bez VAT. Jego koszty są powiększone o VAT naliczony.

    Podatnik VAT unijny, nie będący podatnikiem VAT w Polsce sprzedaje do UE i
    Polski bez VAT zupełnie tak samo jak niepłatnik. Kupuje w Polsce tak samo
    jak niepłatnik. Kupuje za granicą bez VAT np 19% ale musi go zaraz zapłacić
    w Polsce z WYŻSZĄ STAWKĄ 23%. Jego koszty tak samo są powiększone o VAT
    naliczony. Gdzie tu sens i logika? Po co płacić więcej i komplikować życie
    deklaracjami?