  • Data: 2011-01-15 11:12:34
    Temat: Re: Przejście na zwolnieni podmiotowe - VAT-R, sekcja C.3
    Od: Fenix <f...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 15 Sty, 04:34, "Jan Werbinski" <ja @tralala.bez.maj.la> wrote:
    > U ytkownik "Fenix" <f...@y...com> napisa w wiadomo
    cinews:3f582bf4-e25d-4d63-8f5f-054ed7f62bf8@q18g2000
    vbk.googlegroups.com...

> [...]
    > i tu i tam bez VAT. Jego koszty s powi kszone o VAT naliczony.
    >
    > Podatnik VAT unijny, nie b d cy podatnikiem VAT w Polsce sprzedaje do UE i
    > Polski bez VAT zupe nie tak samo jak niep atnik. Kupuje w Polsce tak samo
    > jak niep atnik. Kupuje za granic bez VAT np 19% ale musi go zaraz zap aci
    > w Polsce z WY SZ STAWK 23%. Jego koszty tak samo s powi kszone o VAT
    > naliczony. Gdzie tu sens i logika? Po co p aci wi cej i komplikowa ycie
    > deklaracjami?
    >
    > --
    > Jan Werbi ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

    Odpowiem jak ja to widzę.

    Ograniczę się może tylko do usług, a nie do towarów.

    Podatnik VAT czynny w kraju, który ma numer NIP europejski:
    - sprzedaż usług do krajów UE - wystawia fakturę ze stawką "np" - nie
    płaci podatku VAT należnego do US
    - sprzedaż usług do krajów spoza UE - wystawia fakturę ze stawką "np"
    - nie płaci podatku VAT należnego do US
    - import usług - nie płaci podatku VAT do US (wiem, że coś tam się
    księguje zarówno w ewidencji sprzedaży VAT jak i w ewidencji zakupów
    VAT - ale ostatecznie wychodzi na zero i podatku się nie płaci do US)

    Podatnik VAT zwolniony w kraju, który ma numer NIP europejski:
    - sprzedaż usług do krajów UE - wystawia rachunek - nie płaci podatku
    VAT należnego do US
    - sprzedaż usług do krajów spoza UE - wystawia rachunek - nie płaci
    podatku VAT należnego do US
    - import usług - i tutaj jest właśnie różnica - taki podatnik zapłaci
    podatek VAT do US - więc zgadzam się, że jest to minus przejścia na
    zwolnienie

    Ja też nie mam pewności czy prawidłowo rozumuje, więc - czy się mylę?