  • Data: 2005-05-11 07:40:43
    Temat: Re: Przegląd samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 10 May 2005, PeTe wrote:

    >+ > Jednak w omawianym przypadku (współwłasność, czyli ma tylko *część*
    >+ > wartości auta "na siebie") mi wychodzi że amortyzacji będzie
    >+ > podlegała tylko owa część... a nie cała wartość pojadu !
    >+
    >+ Tylko jak ustalić tą cześć :) .....

    ++++
    11. W razie gdy składnik majątku stanowi współwłasność podatnika,
    wartość początkową tego składnika ustala się w takiej proporcji
    jego wartości, w jakiej pozostaje udział podatnika we własności
    tego składnika majątku; [...wyjątki wycięte bo nie dotyczą...]
    ----

    Taką część współwłasności jaką ma bank trzeba wyłączyć - reszta
    jest twoja :)
    Jeśli w umowie o współwłasności nie zapisano "ile to procent" wtedy
    zastosowanie ma IMO Kodeks Cywilny:
    ++++
    DZIAŁ IV
    WSPÓŁWŁASNOŚĆ
    Art. 197. Domniemywa się, że udziały współwłaścicieli są równe.
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)