  • Data: 2005-05-07 12:02:52
    Temat: Re: Przegląd samochodu
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 6 May 2005, Emek wrote:
    >+ > kupiłem samochód osobowy na kredyt (mam współwłasność banku)
    [...]
    >+ > Jeszcze jedno: czy samochód na kredyt można wprowadzić do ŚT i amortyzować
    >+ ?
    >+ można

    Nie mam zamiaru się nie zgodzić :)
    Jednak w omawianym przypadku (współwłasność, czyli ma tylko *część*
    wartości auta "na siebie") mi wychodzi że amortyzacji będzie
    podlegała tylko owa część... a nie cała wartość pojadu !
    Art.22g.13... Dobrze mi wychodzi ?

    I po "odkupieniu" od banku reszty własności samochodu pewnie
    trzeba by się zastanowić jak "ugryźć" :) ową resztę: czy przez
    podniesienie WP - pytanie czy 'wykupienie reszty udziału' powoduje
    'wzrost wartości użytkowej' - IMHO odpowiedź oczywista nie jest)
    czy też przez amortyzację owego "udziału" osobno (co wygląda
    z pozoru absurdalnie - właściciel osobno amortyzuje jedną
    część ST a osobno drugą :)).
    Hm...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd