    From: t <t...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Date: Wed, 11 Jan 2006 18:42:44 +0100

    Ryszard wrote:
    > No tak, dzisiaj wĹ?aĹ?nie ze zgrozÄ? stwierdziĹ?em, Ĺźe przekroczyĹ?em
    > prĂłg 10.000 EURO (43.800 PLN) i powinienem odprowadziÄ? VAT (do tej
    > pory byĹ?em zwolniony, poniewaĹź obroty moje nie przekraczaĹ?y 10.000
    > EURO).
    > Tylko Ĺźe przekroczenie nastÄ?piĹ?o 15 grudnia, a ja to odkryĹ?em
    > dopiero dzisiaj. Obroty przekroczone zostaĹ?y o ok. 3.000 PLN.
    > Powinienem wiÄ?c udaÄ? siÄ? grzecznie do US i poinformowaÄ? o
    > zaistniaĹ?ej sytuacji.
    > Jakie sankcje mi zagraĹźajÄ? ?
    > Czy istnieje metoda na w miarÄ? Ĺ?agodne rozwiÄ?zanie problemu ?

> [...]

    Czyli popelniles wykroczenie skarbowe(a moze przestepstwo? - zaleznie
    jak to w kodeksie jest za taki numer).

    Wie chyba taki algorytm jest prawidlowy:
    1. wyliczam odsetki i wplacam na konto US podatek+odsetki
    2. skladam czynny zal
    3. licze na to ze nie skapowali sie przed zlozeniem czynnego zalu bo
    wtedy nic on Ci nie da.

    Ale ze pisze to na bazie tego co na tej grupie wyczytalem
    wiec to tylko moje przypuszczenia