  • Data: 2006-01-11 19:37:31
    Temat: Re: Przegapilem przekroczenie progu VAT...
    Od: "mgma" <m...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Ryszard" <r...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:dq3ffg$7nm$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > No tak, dzisiaj właśnie ze zgrozą stwierdziłem, że przekroczyłem próg
    > 10.000 EURO (43.800 PLN) i powinienem odprowadzić VAT (do tej pory byłem
    > zwolniony, ponieważ obroty moje nie przekraczały 10.000 EURO).
    > Tylko że przekroczenie nastąpiło 15 grudnia, a ja to odkryłem dopiero
    > dzisiaj. Obroty przekroczone zostały o ok. 3.000 PLN.
    > Powinienem więc udać się grzecznie do US i poinformować o zaistniałej
    > sytuacji.
    > Jakie sankcje mi zagrażają ?
    > Czy istnieje metoda na w miarę łagodne rozwiązanie problemu ?
    >
    > Poradźcie proszę.

> [...]
    Według mnie tu nic jeszcze nie stało się. Rozliczenie za grudzień podatku
    dochodowego jest do 20 stycznia, a Vat do 25 stycznia.
    Jedyne co nie zostało zrobione to nie założone i nie prowadzone rejestry
    VAT, co szybko należy uzupełnić i do 25 sporządzić deklarację VAT-7 i
    odprowadzić podatek i wszystko będzie w terminie.
    No i oczywiście od 15 grudnia jeśli prowadzona jest ksiązka przychodów i
    rozchodów powinny być wpisy kwot netto.