  • Data: 2005-01-06 14:54:30
    Temat: Re: Przedpłaty a nieistniejące towary
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Cezar napisał(a):
    > Witam.
    >
    > Czy można wystawić fakturę na towar, którego jeszcze się nie ma nawet
    > zafakturowanego przez dostawcę, a jest zamówiony u niego ?

    Nie mozna.
    Faktury nie można wystawić przed powstaniem obowiązku podatkowego. A ten
    z zasady (wyjątki akurat towarów nie dotyczą) powstaje w momencie
    otrzymania cześci lub całosci zapłaty albo w momencie dostawy.

    Wystawienie faktury przed powstaniem obowiązku podatkowego moze dla
    ciebie, w najgorszy razie gdy jakaś kontrola dojdzie prawy, skutkowac
    uznaniem że zafakturowałeś czynnośc pozorną ale dla odmiany nie
    zafakturowałeś faktycznej dostawy. Moga to uznać ża dwa odrebne zdarzenia.
    Jednak US nie zwróci ci VATu za czynnośc pozorną (bo VAT płaci sie 'od
    faktury' nawt jeżeli w rzeczywistości sie nie należał) ale będzie chciał
    zapłaty VATu (z sankcją i odestkami) za niezafaktrowana czynnośc faktyczną.

    > Nie chcę uciekać w stronę faktur pro-forma, choć może będę musiał.

    A o co konkretnie chodzi?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl