eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrywatny samochód, kilometrówka i pakiet ubezpieczeniowy › Re: Prywatny samochód, kilometrówka i pakiet ubezpieczeniowy
  • Data: 2006-02-02 08:45:44
    Temat: Re: Prywatny samochód, kilometrówka i pakiet ubezpieczeniowy
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 1 Feb 2006, PeTe wrote:

    > Witam,
    > używam w DG prywatnego samochodu. FV za paliwo rozliczam kilometrówką.

    ...nie.
    Wydatki na samochód rozliczasz kilometrówką :)
    To chyba wyjaśnia właściwy problem ?

    > styczniu zapłaciłem przelewem jako osoba prywatna pakiet ubezpeczeń na
    > samochód (AC,OC, NW). Czy można to uznać za koszt i rozliczyć w DG?

    A powiedz mi, na jakiej podstawie chcesz *własne* ubezpieczenie
    uznać za wydatek *na samochód* ?
    Mam na myśli NW: przecież to jest ubezpieczenie OSOBY a nie samochodu!
    Jak weźmiesz ubezpieczenie z NW, to nie będzie służyło ono pokryciu
    strat w uszkodzeniach *samochodu*.
    A jednocześnie nie widać podstaw, aby wypłatę takiego ubezpieczenia
    zaliczyć do DG.
    To co, ponosimy wydatek który służy dochodom *spoza* DG i chcemy
    zaliczyć w koszty DG ? Nie wydaje mi się...

    Oczywiście AC i OC służą zabezpieczeniu tego z czego korzystamy
    (do DG) czyli samochodu i tu sprawa wygląda inaczej: używanie
    samochodu niesie ryzyko, ryzyko uszkodzenia pokrywa ubezpieczenie
    więc "dlaczego by nie"... ktoś przeciw ?

    > Jedyny
    > dowód poniesienia kosztu to polisa i kopia przelewu.

    Hm...
    +++
    § 12.
    1. Zapisy w księdze [...]
    [...]
    3. Podstawą zapisów w księdze są dowody księgowe, którymi są:
    [...]
    2) inne dowody, wymienione w § 13 i 14, stwierdzające fakt dokonania
    operacji gospodarczej zgodnie z jej rzeczywistym przebiegiem i zawierające
    co najmniej:
    a) wiarygodne określenie wystawcy lub wskazanie stron (nazwę i adresy)
    uczestniczących w operacji gospodarczej, której dowód dotyczy,

    b) datę wystawienia dowodu oraz datę lub okres dokonania operacji
    gospodarczej, której dowód dotyczy, z tym że jeżeli data dokonania
    operacji gospodarczej odpowiada dacie wystawienia dowodu, wystarcza
    podanie jednej daty,

    c) przedmiot operacji gospodarczej i jego wartość oraz ilościowe
    określenie, jeżeli przedmiot operacji jest wymierny w jednostkach
    naturalnych,

    d) podpisy osób uprawnionych do prawidłowego udokumentowania
    operacji gospodarczych

    - oznaczone numerem lub w inny sposób umożliwiający powiązanie dowodu
    z zapisami księgowymi dokonanymi na jego podstawie.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)