  • Data: 2002-12-02 09:04:11
    Temat: Re: Prowadzenie rachunkowości a program komp.
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 1 Dec 2002, rafal wrote:
    [...]
    >+ P.S.
    >+ Żaden producent softu nie bierze na siebie odpowiedzialności za błędy
    >+ programu jak i na ewentualne szkody powstałe podczas pracy z nim.

    Poproszę podstawę prawną i objaśnienie, dlaczego w oparciu
    o tą podstawę :] zapis w licencji do oprogramowania OpenVMS
    (były DIGITAL, były COMPAQ aktualnie HP) oraz w ogólnych
    warunkach sprzedaży określający kiedy, do jakiej kwoty
    (w tym z ograniczeniem odpowiedzialności do jednego miliona
    dolarów) odpowiedzialność producenta oprogramowania nie
    ma miejsca ??
    Bo wygląda mi na to że przebiłeś swoją interpretacją
    wszystkich exspertów polskiegu usenetu ;)
    IMO & AFAIK - *nie ma powodu* żeby utwór (przez co staje
    się chroniony prawem autorskim) *nie mógł* na podstawie
    umowy bazującej na KC być przedmiotem użytkowym za który
    producent bierze odpowiedzialność.
    To że "program" jako "utwór" jest *z definicji* jedynie
    utworem właśnie (i "z definicji" nie musi mieć innych
    właściwości) - i w odróżnieniu od bułek i butów nie
    podlega z mocy ustawy wymogom towarów użytkowych *oraz*
    to że Microsoft, być może Borland czy Corel (przepraszam
    z góry jeśli niesłusznie rzuciłem obelgę) oraz 14281
    innych producentów z tego korzysta - nie uprawnia
    (IMO & AFAIK, oczywiście) do takiego wniosku jak twój.

    Jakbyś znał podstawę...to poproszę - z chęcią się
    dokształcę :)

    Pozdrowienia, Gotfryd