  • Data: 2003-01-16 08:35:10
    Temat: Re: Prosba o nr SWW
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Kamil Dziwisz napisał:

    > Firma w ktorej pracuję wykonała uslugę ( zdjęcie humusu i wykopy) na budowie
    > mojego domku.
    > Poprosilem o fakture VAT za te usluge ...(stawka 7%). Dostalem fakture ze
    > stawką 7%, ale bez SWW , stad moj niepokoj. Chcialbym dokonac sprostowania,
    > ale chcialbym tez byc przygotowany, na wypadek gdyby wystawiający f-re nie
    > znali SWW.
    > dziekuje za pomoc i prosze o ew. komentarz

    SWW/PKWiU/KOB i tak nie dawaloby podstawy do zastosowania stawki 7%.
    Ustawa nakłada stawkę 7% na robotu budowlane związane z budownictwem
    mieszkaniowym i infrastruktura towarzyszacą, bez względu na to co to
    jest, a więc jeżeli na fakturze pisze wyraźnie że sa to roboty np. "na
    budowie domu jednorodzinnego" to wszystko jest ok.
    Gdyby był sam symbol, a nie było opisu że to mieszkaniówka, to by były
    kłopoty... chociaz raczej nie dla Ciebie ;-))

    Wierz mi, parę lat pracowałam w budownictwie (jeszcze do listopada),
    miałam pare kontroli watowskich i nigdy takie faktury nie były
    kwestionowane - miały podstawę prawną.
    Twoja firma tez pewnie ma to juz przetestowane.

    Nie masz sie o co martwić.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk