  • Data: 2003-01-05 20:24:10
    Temat: Re: Program do KPiR
    Od: "Glenn Medeiros" <m...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dziękuję za wyjaśnienia, nieco mnie uspokoiły.

    Jeśli chodzi o wysokość podatku, to szacowałem go w ten sposób:
    Dochód (D) = Przychód (P) &#8211; Koszty (K).
    Ubezpieczenia społecznego (US) nie było, bo żona pracuje na etacie.
    Dalej liczyłem:
    Podstawa do opodatkowania (O) = Dochód (D) &#8211; Kwota Wolna (KW) &#8211; Składka
    na
    UZ (UZ).
    Ponieważ zawsze podstawa do opodatkowania wychodziła mniejsza niż 0 (zero),
    to uznawałem, że nie ma potrzeby składania deklaracji. Czyli stosowałem
    metodę na obliczenie Z1 (w oczywisty sposób nieprawidłową...)

    Jak rozumiem, powinienem najpierw obliczyć należny podatek z różnicy (P &#8211; K)
    *19%, potem odjąć od niego 19% od Kwoty Wolnej (czyli owe 518,16 zł), a
    potem odjąć jeszcze kwotę zapłaconych składek UZ? Czyli jeśli w tych
    pomocniczych obliczeniach się myliłem, to i tak na swoją niekorzyść i nie
    miało to wpływu na stan faktyczny. Co pozwala mi rzeczywiście spać
    spokojnie, bo US nie będzie ciągać mojej żony za brak jakiejś deklaracji.
    Ufff.

    A co do słów księgowej, to albo moja małżonka źle przekazała jej słowa, albo
    ja ich nie zrozumiałem. Pewnie miał miejsce ten drugi przypadek.

    Błędów pewnie się nie ustrzegę i dlatego staram się eliminować wszelkie
    możliwe koszta &#8211; to kosztuje, ale jest bardziej bezpieczne niż późniejsze
    kontakty z US. Żadne telefony, prąd, ogrzewanie itd. Gryzie mnie tylko, że
    żona kupiła komputer (na szczęście za niewiele ponad 2 tysiące). Ale to
    pewnie też wpiszemy w niewłaściwą rubrykę...

    Rozliczenie roczne już zaczynam robić. I zacząłem od najtrudniejszej części&#61514;