    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Próg VAT, a koszty dostawy
    Date: Thu, 20 Apr 2006 10:53:30 +0200

    On Wed, 19 Apr 2006, Tomek wrote:

    > No OK, ale póki co VATmanem nie jestem, a chcę prawidłowo obliczać
    > wartość sprzedaży pod kątem wejścia w VAT. No chyba koszty
    > dostawy nie mogą zwiększać wielkości sprzedaży ?

    IMHO jeśli dostawę organizuje sobie kupujący to nie.
    Jeśli dostawę organizuje sprzedawca, to jest to oczywista część
    licząca się do obrotu - bo "dlaczego nie"? Tu cię nie poprę...
    Natomiast istotne pytanie, czy koszt dostawy może zostać potraktowany
    tak iż na zlecenie nabywcy zamawiasz dostawę na poczcie (czyli
    "w swoim imieniu ale na jego rzecz", a nie "na WŁASNĄ rzecz", czyli
    żeby wywiązać się z umowy) co pozwalałoby obniżyć obrót
    o owe koszty (i jak zrozumiałem, o to pytałeś); przypadkiem istnieją
    interpretacje - a wiążą się z innym problemem, mianowicie z tym
    czy taka dostawa może być ujęta w "zw" czy 22% (w związku ze
    zwolnieniem podmiotowym, dla PP a nie dla innych podmiotów) pod
    warunkiem ich refakturowania - AFAIR interpretacje są sprzeczne.
    Pamiętam że korzystne (pozwalające wystawić "zw") interpretacje
    US były powoływane na grupie, zajrzyj na strony MF z interpretacjami.

    Przyznam że sam mam wątpliwosci - zasadą jest że sprzedaż traktuje
    się jako CAŁOŚĆ. W szczególności jeśli sprzedawca określa, że on
    pośle towar pocztą po zapłaceniu na rachunek (żeby uniknąć kasy
    fiskalnej :>) to argument że to jest "na prośbę klienta" trudno
    uznać za przekonujący.
    Klient WYBRAŁ, ale Z OFEROWANYCH zasad dostawy.
    A jak ktoś "oferuje" to jest to część jego usługi...

    > No a gdybym wysyłał te śrubki do Ameryki ? Koszty dostarczenia
    > miałyby mi
    > wyśróbować obrót, bym zaraz był na Vacie ?

    Nie miałbyś takiego problemu, eksport jest oVATowany :) (z zasady 0%),
    to by ci się opłacało :)
    Ale IMHO - "tak"...
    *Chyba*, że to kupujący załatwiałby sobie kuriera/pocztę/...co tam chce.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)