    From: "klex" <m...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Produkcja oprogramowania - sprzedaz licencji
    Date: Mon, 19 Dec 2005 22:56:20 +0100

    > Zaznaczam ze nie napisałem jakoby prawo majatkowe *było* towarem:
    > tylko jego sprzedaż (uzyskiwany przychód) jest traktowany tak
    > jak sprzedaż towaru.

    o widzisz, to mnie zmylilo ;)

    > No tak, zmierzam wprost do pytania skąd pomysł żeby był obowiązek
    > "prowadzenia magazynu" na KPiR :)

    zle sie wyrazilem. nieaktualne w zwiazku z powyzszym.

    [ciach]
    dzieki za sprostowanie

    > Nie napisałeś najważniejszej rzeczy: kto z kim zawiera umowę
    > licencyjną.

    producent (ja) z uzytkownikiem koncowym.

    > Czy pośrednik "ma coś do powiedzenia"

    tylko posredniczy. poleca i przedstawia produkt, kupuje u mnie licencje i
    sprzedaje ja dalej (albo kolejnemu posrednikowi albo uzytkownikowi
    koncowemu)

    > czy tylko
    > sprzedaje pudełko, nie mając wpływu na nic (tak jak np. jest
    > sprzedawane Windows).

    nawet nie musi sprzedawac pudelka ani nosnika. po prostu licencje, podobnie
    jak w przypadku licencji na programy antywirusowe (a w zasadzie na
    aktualizacje). ze wzgledu na specyfike oprogramowania (oprogramowanie
    serwerowe) nie musi byc ono pudelkowane. sprawe potraktowalem wprost poprzez
    okreslenie czasu, na jaki zawierana jest umowa licencyjna.

    ale to juz jest temat nie na grupe "*.podatki"
    dziekuje wszystkim za pomoc.

    pozdrawiam
    marcin