  • Data: 2007-12-30 22:13:01
    Temat: Re: Problemy z rozpoczeciem DG [dlugie]
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> szukaj wiadomości tego autora

    Zenek wrote:
> [...]
    > czy wyposażenia (wartość kompa jakieś 2000, drukarka 100) - czytam o
    > tych ŚT i im więcej czytam tym bardziej tego nie obejmuję :( Jakieś
    > spisy z natury, oświadczenia o przekazaniu sprzętu???
    > A może nie muszę go nigdzie ewidencjonować? Przeczuwam jednak, że
    > niebawem padnie mi nagrywarka w tym laptoku, więc trzeba będzie komputer
    > zanieść do serwisu, no i ten atrament :(
    > Ale umówmy się, że aby było prościej, to notebook nie popsuje się przez
    > najbliższe 3 lata i nie zamierzam nic odliczać w związku z nim.
    > Atrament zamierzam wliczać w koszt prowadzenia DG.

    Przekazujesz oświadczeniem własny środek trwały na cele prowadzonej DG.
    Jeśli masz fakturę to jako wartość początkową przyjmujesz wartość z faktury.

    Oświadczenie może być na przykład tej treści:

    Imię i nazwisko Data
    Adres
    NIP

    OŚWIADCZENIE O PRZEKAZANIU WŁASNEGO ŚRODKA TRWAŁEGO NA CELE DZIAŁALNOŚCI
    GOSPODARCZEJ

    Oświadczam, że jestem właścicielem notebooka .... numer seryjny ...

    Z dniem .... przekazuję wyżej wymieniony środek trwały na cele
    prowadzonej przeze mnie działalności gospodarczej.

    Na podstawie faktury ..... jako wartość początkowa do amortyzacji
    przyjmuję ....

    Podpis

    Z drukarką analogicznie.

    Jedno i drugie wpisujesz do EŚT (możesz, nie musisz, skoro wartość
    mniejsza niż 3500 plz).

    > 2. Kilka dni temu kupiłem na raty (faktura na mnie, nie na DG aby nie
    > było jaj z uzyskaniem kredytu) telefon-palmtopa, który będzie używany w
    > DG. Już dziś wiem, że będę chciał dokupić do niego dodatkową baterię,
    > zarejestrować kartę pre-paid na DG, aby móc odliczyć wartość doładowań,
    > itp. Czy mogę/muszę wciągnąć ten telefon-palmtop do ewidencji a jeśli
    > tak, to której (patrz wyżej)?

    Możesz zrobić analogicznie jak z notebookiem.

    Albo użyć faktury, którą dostałeś i potraktować to jako zakup firmowy.

    To, że nie ma tam ozdobników w rodzaju dopiski za Twoim imieniem i
    nazwiskiem jest bez znaczenia, jeśli reszta danych na fakturze się zgadza.

    IMHO, jako wartość początkową wpisujesz wartość z faktury.
    To, że raty jeszcze niespłacone nie ma żadnego znaczenia.
    Ważne jest, że sprzęt jest już Twoją własnością.

    Oczywiście płaconych rat nie możesz później traktować jako KUP.

    > 3. Od któregoś pięknego dnia stycznia 2008 zamierzam zostać VAT-owcem
    > (jutro składam VAT-R), bo widzę, że bez tego się nie obejdzie. Piszę o
    > tym, bo do końca stycznia jeszcze trochę czasu zostało i jeśli mam
    > napotkać na kolejne problemy, które mnie wyprowadzą z równowagi, to...Za
    > kilka miesięcy znów będę tu marudził ;)))

    Zastanów się nad kwartalnym rozliczaniem VAT. Roboty z wysyłaniem VAT-7
    jakby 4 razy mniej.

    > Tak, za miesiąc czy dwa zamierzam przekazać obsługę podatkową komuś
    > obeznanemu i biorącemu za to pieniądze ale dziś proszę o pomoc tutaj. Z
    > góry dziękuję, pozdrawiam.

    Powodzenia

    Piotrek