eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiProblem z zaliczką, VATEM od niej a księgowaniem przychodu › Re: Problem z zaliczką, VATEM od niej a księgowaniem przychodu
  • Data: 2004-12-17 12:46:48
    Temat: Re: Problem z zaliczką, VATEM od niej a księgowaniem przychodu
    Od: Maddy <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Hm...
    > ++++
    > 3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:
    > 1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw
    > towarów i usług, które zostaną wykonane w następnych okresach
    > sprawozdawczych, a także otrzymanych pożyczek i kredytów oraz
    > zwróconych pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek od
    > tych pożyczek,
    > [...]
    > ----
    >
    > Zapełnie inna sprawa z VATem - należy się od "przyjęcia zaliczki"...

> [...]

    Ja ;-)
    Przepis o tym że przychody są w dacie wystawienia faktury jest pierwszy
    w kolejności. Przepis o tym że zaliczki nie sa przychodem jest drugi -
    ergo przepis o zaliczkach jest przepisem szczególnym w stosunku do tego
    o fakturach - tworzy wyjątek od zasady zaliczania przychodu w dacie
    wystawienia faktury.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl