  • Data: 2004-07-01 11:22:36
    Temat: Re: Problem z fakturą VAT
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Thu, 1 Jul 2004 10:10:27 +0200, na pl.soc.prawo.podatki, Bruno napisal(a):

    > Witam
    > Mam problem i nie mogę znaleźć rozwiązania - może ktoś tutaj spotkał się z
    > podobną sytuacją.
    > Zleciłem remont biura. Ustaliłem kwotę brutto jaką miałem zapłącić firmie X
    > za wykonanie remontu. Po zakończeniu remontu firma wystawia fakturę na kwotę
    > 3000 brutto, ale ... z 7% podatkiem VAT> W trakcie wystawiania zapytałem
    > właściciela firmy czy to poprawna stawka - zapewnił mnie że tak, powołał się
    > na ustawę.

    A na czym polegalo to ustalenie kwoty brutto ? Jakas umowa ?

    > Będe bardzo wdzieczny za wszelkie rady...

    Rad tutaj raczej nie dostaniesz. Ale mozemy podyskutowac.

    Przede wszystkim odmow zaplaty faktury, ze wzgledu na jej wadliwos i wezwij
    ich do wystawienia prawidlowej. Pileczka bedzie po ich stronie.
    Jednak jak kwota byla ustalana na "gebe" to slabo widze mozliwosc
    unikniecia doplaty VAT od kwoty netto.

    Z drugiej jednak strony zastanawiam sie jakie konsekwencje moglyby Tobie
    grozic za przyjecie takiej faktury ( zakladam, ze jest wystawiona
    prawidlowo ). Przeciez nie dokonasz uszczuplenia dochodow Skarbu Panstwa
    odliczajac tylko 7% VAT. Chyba, ze sa jakies zapisy uznajace taka fakture
    za wadliwa i pozbawiajaca prawa do odliczenia VAT ( nie mam teraz
    mozliwosci sprawdzenia w przepisach - ale postaram sie sprawdzic).

    Chetnie poznam tez inne opinie.

    --
    Mieczysław
    ----