    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawo do lokalu na DG
    Date: Sat, 16 Apr 2005 10:01:19 +0200

    On Sat, 16 Apr 2005, druciak wrote:

    > + Ale czy takie użyczenie (chodzi tutaj o rodziców) może być nieodpłatne
    > + i czy zgoda może być ustna, czy trzeba wszystko załatwić podpisanymi
    > + papierkami ?

    ++++ Kodeks Cywilny ++++
    Art. 688 [2]. Bez zgody wynajmującego najemca nie może oddać lokalu lub
    jego części do bezpłatnego używania ani go podnająć. Zgoda wynajmującego
    nie jest wymagana co do osoby, względem której najemca jest obciążony
    obowiązkiem alimentacyjnym
    -----

    Nie wiem jak interpretować ten "obowiązek alimentacyjny".
    Mi się wydaje iż z tytułu celu oraz brzmienia art. 688[1] (wskazuje
    jednoznacznie iż chodzi o *zamieszkanie*) zastosowanie powinno mieć
    zdanie pierwsze: zobowiązanie alimentacyjne IMHO ogranicza się
    do zapewnienia "środków na życie" a nie obowiązku fundowania przez
    zobowiązanego środków produkcji... czyli "na umieszczenie tam
    siedziby firmy lub trzymania dokumentów" trzeba by mieć zgodę
    właściciela (Urzędu Miasta jako reprezentanta miasta).
    Ale może o to prawników spytasz - na sąsiedniej grupie :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)