  • From: "Piotr K." <p...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Prawidłowy program do KPiR
    Date: Tue, 30 Apr 2002 23:42:20 +0200

    > Nigdy nie mów nigdy.
    ? Nie pamiętam tego słowa :-)

    > Właśnie taki program zrobiłem 8 lat temu dla biura podatkowego i działa do
    > dzisiaj. JEdnym z założeń było zablokowanie dokonywania zmian w zamkniętym
    > miesiącu. Z tego co ja zrozumiałem to nie jest to wymóg formalny bo i tak
    > wydrukz programu podpisanyu i ostęplowany jest dokumentem a nie dane w
    > programie. Chodziło o to aby ktoś niepotrzebnie nie zmienił danych już po
    > wydrukowaniu np przez innego pracownika biura.

    Jest sporo ludzi, którzy są wstanie wyciągnąć i zmienić wszelkie informacje,
    którymi zarządza Twój program. Nie podejrzewam, że napisałeś aplikację
    pod Magica, czy też stosowałeś 128b szyfrowanie.
    Po prostu nie przesadzaj.

    > Gdybyś miał rację to cała księgowość i a szczególnie bankowość stanęła by
    na
    > głowie

    Nie na głowie.
    W księgowości ( bankowości ) najważniejszy jest dokument księgowy.
    To on jest bazą-podstawą wszystkiego co się dalej zdarzy w sensie księgowym.
    Na końcu wszystkich zdarzeń księgowych jest zeznanie.

    Tak więc nie dajmy się zwariować z "zamykaniem" okresów, bo to i tak jest
    bez sensu.
    Wszelkie kontrole sprawdzają dokumenty księgowe i zeznania.
    Jeśli jakiś gamoń z urzędu sięga do chwytów, o których pisała Maddy, to ....
    sami sobie dopiszcie, bo nie chcę się brzydko wyrażać na grupie.

    Pozostaje wykombinować jakieś obejście idiotycznych przepisów....
    ale jakie ?

    Pozdrawiam
    Piotr