  • Data: 2002-04-30 08:53:52
    Temat: Re: Prawidłowy program do KPiR
    Od: "Piotr A. Dybczynski" <d...@a...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Maddy wrote:

    > Tak się zastanawiam czy program do prowadzenia KPiR, który nie ma
    > opcji uniemozliwiającej znianę zapisów księgowych po zamknięciu
    > miesiąc, jest zgodny z wymaganiami w rozporządzeniu dot. PKPiR?
    > [...]
    > Czy może ja jestem za bardzo zasadnicza...

    Na mój niefachowy rozum to troche jesteś ;-)
    Od czasu gdy KPIR nie musi być przed zaprowadzeniem ostęplowana w US
    to pokaż jaki _praktyczny_ mechanizm zabezpiecza przed przepisaniem
    całej KPIR, nawet tej sprzed 4 lat? Problem druczków "z epoki" można
    rozwiązać kupując na zapas. Oczywiście oficjalnie i formalnie nie wolno,
    ale to klasyczny przykład "martwego" przepisu, nie do wyegzekwowania.

    Z innej beczki: znam kilka programów księgujących uniemożliwiających
    modyfikację danych z "zamkniętych miesięcy". Czy myślisz, że jako
    informatyk miałem jakiekolwiek problemy ze zmianą danych w tych
    miesiącach?
    Aby sprostać Twoim wymaganiom, dane musiałyby być chyba nagrywane na
    jednorazowe
    i opieczętowane nośniki i wszyscy musieliby podpisywać oświadczenie,
    że nie posiadają jakichkolwiek kopii tych plików.

    A jakby ktoś odtworzył z pamięci? ;-))

    Świadomie doprowadzam do absurdu.... bo mam nadzieję że nie masz racji.

    Pozdrawiam,
    PAD
    --