eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPracownik nie wprowadzał rachunków do kasy fiskalnej - co zrobić? › Re: Pracownik nie wprowadzał rachunków do kasy fiskalnej - co zrobić?
    From: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Pracownik nie wprowadzał rachunków do kasy fiskalnej - co zrobić?
    Date: Mon, 25 Nov 2002 17:14:07 +0100

    news:666c.0000006c.3de21774@newsgate.onet.pl...
    > Mam pytanie:
    > Chodzi o firmę mojego ojca. Pracownik nie nabijał rachunków na kasę
    fiskalną.
    > Trwało to przeszło rok. Wszystko było jednak normalnie księgowane i od
    > wszystkiego płacone były należne podatki. Poprostu rachunki nie były
    nanoszone
    > na kasę. I teraz moje pytanie: Co z tym fantem zrobic. Pracownika trzebaby
    > chyba wywalic dyscyplinarnie i zgłosić ten fakt stosownemu urzędowi. Ale
    czy
    > warto? Jak to zrobić, żeby jak najmniej bolalo?

    Witam,
    Zaryzykowałbym poinformowanie o wszystkim urzędu skarbowego, zanim sami do
    tego dojdą przy ewentualnej kontroli. Sytuacja nie spowodowała zaniżenia
    podatków, więc może kara będzie niewielka, ale to moje prywatne zdanie :)

    Zanim padnie odpowiedź kogoś bardziej zorientowanego przydałoby się
    doprecyzowanie:
    - Jest kasa fiskalna, więc jeśli już coś wystawiał, to faktury (?).
    - Nie nabijał, jak rozumiem, faktur wystawianych osobom nie prowadzącym
    działalności? (prowadzącym działalność też pewnie nie, ale tych akurat nie
    musiał).
    - Co znaczy, że były "normalnie" księgowane? Osoba księgująca już przy
    pierwszej fakturze wystawionej osobie fizycznej nie prowadzącej działalności
    powinna domagać się dołączenia paragonu. Może ten sam pracownik księgował?
    Ze zwolnieniem dyscyplinarnym bym uważał, bo jeszcze w sądzie pracownik
    stwierdzi, że tak został poinstruowany, a na swoje poparcie będzie miał dość
    mocny argument - księgowość akceptowała taki stan rzeczy przez rok.

    Pozdrawiam
    AJT