  • Data: 2013-10-09 10:46:59
    Temat: Re: Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
    Od: <aaa> szukaj wiadomości tego autora

    witek napisał:
    > b) 2) przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej dłużej
    > niż 183 dni w roku podatkowym. gdzie tym tam masz cos na temat przebywania
    > poza krajem dłuzej niż pół roku?

    Jeśli przebywa więcej niż 183 dni to płaci podatek, czyli brak zapisu o
    płaceniu podatku jeśli przebywa poniżej 183dni, czyli skoro nie ma zapisu o
    płaceniu to się nie płaci, prawda?
    Wprawdzie prawo podatkowe nie ma kompletnie nic wspólnego z logiką, ale
    skoro do logiki się odwołujesz to negacja zdania prawdziwego jest jak
    najbardziej prawdą, czyli jeśli powyżej 183 dni płacisz, to poniżej nie
    płacisz, prosta logika.

    > tak możesz zrobić.
    > Ale to do ciebie będzie należało udowodnieneie,
    > a) ze wyjechałeś na stałe
    > b) ze wrociles tymczasowo.
    > Tylko nie zaczynaj wówczas zdania od "wyjezdzam na rok"
    > bo wowczas uwaliłeś obie próby udowodnienia czegokolwiek.

    Wyjeżdżając gdziekolwiek nie deklaruje się takich rzeczy czy wyjazd jest
    tymczasowy, czy na stałe, więc nie dyskutujmy o rzeczach nie mających
    znaczenia, nawet jeśli są one zawarte w ustawach podatkowych, bo nie ma w
    nich żadnych definicji co oznacza wyjazd na stałe, tymczasowo, czy "żywotne
    interesy" i nikt poza mną tego nie wie, tym bardziej żaden urzędnik tego nie
    może stwierdzić, bo na jakiej podstawie?

    > Zwylnienia tudziez wyjatki znajdują się w umowie o unikaniu
    > podwojnego opodatkowania. ale o tym nie chcesz rozmawiac

    takie umowy istnieją pewnie tylko z kilkoma państwami i to pewnie tylko w
    UE, poza europą nie ma.

    > podatki zawsze płacisz ty.
    > zaliczki na podatek moze pobierac zleceniodawca.

    Nieprawda. Podatki zawsze są płacone z mojego wynagrodzenia, co nie oznacza
    że zawsze płace je je. Na umowie o pracę/zleceniu, podatki mimo że z mojego
    wynagrodzenia płaci pracodawca/zleceniodawca. Pytanie było kto płaci podatki
    na umowie o dzieło, ja skoro ja wykonuję to dzieło? W jakiej ustawie,
    artykule mogę o tym przeczytać?