  • Data: 2013-10-11 23:01:43
    Temat: Re: Praca za granicą, jak nie płacić podtku w kraju?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    aaa wrote:

    > No więc wysoki sądziu wyjechałem na stałe z kraju za granicę. bo kraj
    > nie zapewia mi prac i żeby nie zdeść z głodu pjechałęm na karaiby i tam
    > pracowałem. Po 7miu miesiącach postanowiłem zrobić sobie wolne od pracy
    > i wyjechać za granicę na wakację, więc wpadłem do Polski nad morze
    > odwiedzić starych zanjomych,

    i do tego miejsca sie zgadza.

    > po czym po roku czasu

    a to juz jest wiecej niz 183 dni i cały rok rozliczasz w Polsce.

    Przy czym trzeba zajzec do umowy o unikaniu podwojnego opodatkowania, bo
    całkiem możliwe, ze dochód uzyskany na karaibach nie podlega
    opodatkowaniu w Polsce.

    Mozna jezdzic, ale trzeba uwazac.

    > wróciłem do pracy do
    > mojego nowego kraju zamieszania i tak siędzieje od 10ciu lat:)

    moze byc, tylko pilnuj terminów.

    po za tym US sprawdzi czy dochody w ciagu tego roku pochodzily z Polski
    czy z zagranicy i jak wiekszosc twojego dochodu bedzie z Polski to uzna,
    ze twoje centrum jest w Polsce a nie za granicą bo tu mieszkasz i pracujesz.

    No i jednego zdania w umowie o unikaniu podwójnego opodatkowania.

    W przypadkach, w ktorych osoba ma miejsce zamieszkania i tu i tu lub nie
    ma miejsca zamieszkania w zadnym z panstw pod uwage bierze sie obywatelstwo.

    > A to ja się jedzie na stałe to trzeba?

    Acha
    Najpozniej w dniu wyjazdu.
    Ustawa ciągle obowiązuje.