    From: Tomasz Staszewski <t...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Praca za granica a wynajem mieszkania w Polsce
    Date: Tue, 15 May 2007 06:22:46 +0200

    g...@g...com napisał(a):
    > Witam, od nowego roku pracuje za granica i zamierzam popracować tu
    > kilka lat. Posiadam również mieszkanie które aż zal, stoi puste i
    > które chciałbym wynająć. Problem mam następujący jak rozliczać sie z
    > fiskusem za to mieszkanie abym nie musiał płacić podatku dochodowego
    > za pieniądze zarobione za granica. Chciałbym podpisać umowę z
    > wynajmującym. Z tego co sie orientuje dochód w wynajmu mieszkania
    > można rozliczać ryczałtem ale jak sie to ma do moich dochodów za
    > granica. Nadmienię ze to mieszkanie jest jedyna rzeczą jaka posiadam w
> [...]
    Ale przecież od tego roku umowa o unikaniu podwójnego opodatkowania z UK
    jest taka, że zapłacisz co najwyżej 40% od wynajmu mieszkania. Pieniędzy
    zarobionych w UK nie musisz opodatkowywać w PL.
    Poza tym IM(H)O jak razem z żoną (i za chwilę dzieckiem) jesteście w UK
    to Wasza sytuacja niczym się nie różni od Brytyjczyków, Irlandczyków i
    innych, którzy przyjeżdżają do PL i pęczkami kupują mieszkania jako
    lokaty kapitału. Chyba żadnemu US nie przyjdzie do głowy opodatkowywać
    ich jako polskich rezydentów z tytułu wynajmu tych mieszkań. Aczkolwiek
    możesz potrzebować sądu, żeby to wytłumaczyć organom skarbowym więc nie
    wiem czy Ci się chce.

    pzdr

    Tomek