  • Data: 2003-02-20 23:20:18
    Temat: Re: Pożyczka rodzinna
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <d...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:3d9a.00000075.3e54bfbc@newsgate.onet.pl...
    > Chodzi o kwote zwolnioną z podatku - teraz to jest ok. 9600PLN.
    > Jak to jest? Czy to jest kwota jaką ja moge pożyczyć w sumie (od
    wszystkich
    > najbliższych) bez płacenia podatku czy może to jest kwota jaką może dać mi
    > poszczególny "dawca"?
    >
    > Chodzi mi o to czy moge wziąść taką pożyczke pojedyńczo od wszyskich
    > najbliższych członków rodzniy (każdy z rodziców osobno i od dziadków osbno
    > otrzymując w ten sposób sumę ok. 40000PLN czy też rodzice i dziadkowie
    > traktowani są jako jeden "dawca")

> [...]
    Coś mi sie zdaje że mylisz dwa pojęcia pozyczka i darowizna.Jeśli chodzi ci
    o darowizne to ona nie podlega podatkowi od spadku i darowizn od każdego z
    osobna do okreslonych kwot w zlaeżności od stopnia pokrewiństwa i jest to
    kwota sumowana przez chyba 5 lat .Rodzice sa napweno w pierwszym stopniu
    pokrewiństwa czyli mogą darować najwyższą kwote wolną natomiast dziadkowie
    niestety nie pamiętam czy druga czy trzecia
    Wiola