  • Data: 2006-03-04 13:37:49
    Temat: Re: Pozyczka pieniezna.
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr wrote:
    > Chce pozyczyc pewne kwoty pieniedzy zarowno od rodziny jak i od znajomych.
    > Oczywiscie oni domagaja sie spisania stosownych umow.
    >
    > 1) Czy musze te umowy sporzadzac notarialnie czy tez moga byc odreczne?

    Nie muszą być notarialne.

    > 2) Czy musze te umwoy zglaszac/rejestrowac w US?

    Tak, należy sie US 2% podatku od umowy pożyczki.
    Przy czym:
    a) umowy pożyczki do 1000 zł są zwolnione i nie trzeba ich zgłaszać.
    (suma pożyczek z 12 miesięcy < 1000 zł)
    b) umowy pożyczki od osób należących do I grupy (rodzice, rodzeństwo) są
    zwolnione do kwoty 9637 zł ( suma pożyczek z ostatnich 5 lat ma być <
    9637) są zwolnione i nie trzeba ich zgłaszać

    > 3) Jesli odp na pyt 2) jest twierdzaca, a tego nie zrobie to co mi grozi?

    W kodeksie karno skarbowym są przewidziane jakieś tam kary, plus
    (musiałbym sprawdzić) czy umowy pożyczki to dotyczy: 2% z odsetkami.

    ale akurat na pkt 3) to strzelam z odpowiedzią.