  • Data: 2008-01-07 01:56:50
    Temat: Re: Powrót z zagranicy... jakie konsekwencje?
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    J...@g...com wrote:

    > 1. Czy wysłać do Urzędu pismo opisujące moją sytuację czy lepiej iść
    > osobiście?
    Ani to ani to. Rozliczyć się z podatku przede wszystkim.
    Metoda wysłania pocztą jest lepsza, bo nie będę zadawać pytań od razu.

    > 2. Jak odniesie się do mojej sytuacji Urząd? Czy z góry jestem skazany
    > na jakąś karę czy jest szansa, że Urząd pozwoli mi zapłacić tylko
    > tyle, ile powinienem?

    tyle ile powinienes z odsetkami. Ewentualna kara będzie później jeśli im
    sie będzie chciało.

    > 3. Czy jeśli wysokość podatku który, musze zapłacić, przerasta moje
    > oszczędności to mogę liczyć na raty lub odroczenie terminu spłaty i
    > czy jednocześnie będę mógł pracować w kraju (lub ewentualnie za
    > granicą)? Jak dużo czasu mógłbym dostać na spłatę?

    Indywidualne podejście urzędu skarbowego. Raczej bym na to nie liczył,
    że cokolwiek ci rozłożą.

    > 4. Czy mogę liczyć na pomoc Urzędu przy wyliczeniu wysokości podatku,
    > czy jestem zdany tylko na siebie (i ewentualnie doradce podatkowego)?

    od pomocy nie jest urząd tylko doradca podatkowy.

    Najbardziej bezbolesne, będzie wzięcie wszystkich dokumentów,
    znalezienie dobrego doradcy podatkowego i zostawienie mu całej sprawy.

    Sprawa polega na wypełnieniu PIT za 2005 rok i nastepne , wyliczeniu
    podatku wraz z odsetkami i pismem z wyjaśnieniami i głębokimi pokłonami,
    wypełnieniu NIP-3 i wysłaniu całości do US. I czekaniu co US na to.
    Jedyną rzecz, którą US na to może zrobić to przywalić ci karę za
    niezapłacenia pdoatku w terminie. Zwykle dokładają jakieś 200 zł.

    Zbieraj pieniądze i to już.