  • Data: 2002-11-08 09:21:35
    Temat: Re: Pomocy !!! dot. zwrotu VAT
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Nov 2002, Boguslaw Szostak wrote:

    >+ "Krzysztof" <w...@h...com> wrote in message
    [...]
    >+ > Dziękuję za informację, ale czy nie można tych pieniążków już odzyskać?
    >+ > Jeśli tak, to w jaki sposób? Na pewno są sposoby. Może mniej prawe, ale
    >+ > są.
    [...]
    >+ Na ogol wystarczy przestac kupowac a dalej sprzedawac - wtedy VAT "sam sie
    >+ zwrovci"

    A ma ktoś pomysł jak rozwikłać problem (tj. nadpłatę VAT)
    powstający w takim przypadku:
    A. wykonuję usługę jako jeden z podwykonawców, umowa przewiduje
    rozliczenie (uznanie) prac po ich skończeniu, uruchomieniu
    produkcji i przekazaniu dokumentacji (wcale nie jest
    oczywiste jaka jest kolejność czasowa ww. kroków :>)
    B. mam podwykonawcę z którym zawieram umowę na warunkach
    jak wyżej
    C. wypożyczam środki techniczne wraz ze wsparciem, rozliczenie
    takoż po zakończeniu prac.

    Dochodzę do porozumienia z A, wystawiam fakturę
    B zwleka nieco z dokumentacją, fakturę wystawiam niestety
    w następnym miesiącu
    Z C rozliczam się takoż w następnym miesiącu
    ....i funduje Skarbowi Państwa pożyczkę w VAT :(

    Jeśli umowa jest na znaczną część obrotów - to VAT mam
    nadpłacony aż do następnej takiej umowy :>, nie licząc
    tego co "się odlicza" w międzyczasie na drobniejszych
    pracach - dobrze piszę ?

    Pozdrowienia, Gotfryd