eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPomocy!! Nie zglosilem mieszkania do UM celem okreslenia wys. podatku od nieruchomosci Co mi grozi po 3 latach ? › Re: Pomocy!! Nie zglosilem mieszkania do UM celem okreslenia wys. podatku od nieruchomosci Co mi grozi po 3 latach ?
  • Data: 2005-10-19 13:07:06
    Temat: Re: Pomocy!! Nie zglosilem mieszkania do UM celem okreslenia wys. podatku od nieruchomosci Co mi grozi po 3 latach ?
    Od: nospam <"zn(nospam)"@mikrobit.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > dzieki.. wiesz moze kiedy nastepuje obowiazek placenia tego podatku ??
    > - prawo wlasnosci
    > - akt notarialny
    > - oddanie budynku
    > ??
    > boje sie ze jesli to 1. to umowe podpisalem 2,5 roku temu ponad.. boje sie
    > odsetek ;)

    Jeżeli jesteś osobą fizyczną:
    Normalnie podatek jest rozbijany na 4 raty z terminami płatności 15.03,
    15.05, 15.09 i 15.11 przy czym nie wcześniej niż 14 dni od daty
    otrzymania decyzji wymiarowej z właściwego urzędu. Czyli jeśli chodzi o
    podatek to nie ma co sie bać, co najwyżej wymiar za lata ubiegłe się
    skumulował i teraz kwota jednorazowa może być wysoka.
    Druga sprawa to deklaracja, która powinna być złożona w terminie 14 dni
    od (chyba) aktu notarialnego. Tutaj kłania się Kodeks Postępowania
    Administracyjnego i tam może być wysokość kary za nie złożenie takiej
    deklaracji. Nie spotkałem się jeszcze z urzędem, który z tego tytułu
    wymierzyłby karę. Zazwyczaj decyzje wymiarowe urząd wystawia po
    otrzymaniu szczegółowych danych np. z geodezji, a to potrafi trwać nawet
    kilka miesięcy. Wzór deklaracji powinien być w urzędzie, nie jest
    narzucony odgórnie.
    Pzdr ZN.