  • Data: 2003-02-09 17:16:09
    Temat: Re: Pomieszanie duplikatu z oryginalem
    Od: "ppinq" <p...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

    >Hmm... a czasami naprawdę ustawa tak jasno to precyzuje:
    >
    >art. 22 UoPDOF
    /../

    No tak, a dla mnie to jeden z bardziej niejasnych przepisów :(

    >Dla czepialskich - zasady te stosuje sie dopowiednio do podatników
    >prowadzących KPiR ;-)
    >
    >Maddy "czytac ustawy, czytac, a dopiero jak to nie pomoże podnosic larum"

    To chyba jednak podniosę larum ;)
    Art.22 ust.6:
    "zasada określona w ust.6 ma zastosowanie również do podatników
    prowadzących KPiR, pod warunkiem, że stale w każdym roku
    podatkowym księgi te będą prowadzone w sposób umożliwiający
    wyodrębnienie kosztów uzyskania odnoszących się tylko do tego
    roku podatkowego"

    Czyli jak to wszystko rozumieć ?
    1. Podatnik KPiR ma tutaj swobodny wybór, zależny od sposobu
    prowadzenia książki?
    2.Jaki to jest ten "sposób", który umożliwia wyodrębnienie, a
    jaki który tego nie umożliwia?
    3.Jeśli np. poniosłem koszt w grudniu 2002, który spowoduje
    powstanie przychodu dopiero w maju 2003, to właściwie w jakich
    okolicznościach mogę go zaliczyć do grudnia, a w jakich
    dopiero do maja? I jak to praktycznie zrobic?

    Pozdrawiam
    PinQ
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl