    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Polskie znaczki na fakturze
    Date: Wed, 17 Dec 2008 11:47:02 +0100

    On Wed, 17 Dec 2008, Tomek wrote:

    > Aj waj, chodziło mi o to że drukarka zawaliła sprawę
    > i obcięła tu i tam cyfry. Jak wystawisz duplikat to albo będzie
    > równie poszatkowany, albo nie będzie duplikatem.

    Moment.
    Ty się chyba jeszcze nie doktoryzowałeś z nomenklatury
    dokumentów VATowych, co? ;)
    Co to jest: kserokopia oryginału faktury VAT.
    Napis u góry: "Faktura VAT oryginał".

    Kto powiedział, że duplikat musi mieć tę samą FORMĘ?
    Przecież z wymagań do faktury wynika, że faktura i jej pochodne
    muszą mieć określoną TREŚĆ.
    Fakturę z nieczytelną kwotą należy IMO traktować jak każdą
    fakturę z nieczytelną kwotą - niezależnie, czy tę kwotę
    drukarka wydrukowała "poszatkowaną", myszy zeżarły czy pies
    obsikał.
    Wystawić dupliktat i tyle - w zakresie treści nic się
    przecież *nie* zmieniło :)

    A czasy kiedy błąd w trafieniu w tarczę lub bęben drukarki
    powodował wydrukowanie sąsiedniego znaku są na tyle odległe,
    że błąd powodujący zmianę treści tak, że zamiast "2" jest "3"
    chyba jest mało prawdopodobny :)
    No, jeszcze jeśli drukarka drukuje w trybie tekstowym (na
    igłówkach dość częste) to może wejść przekłamanie elektryczne.
    Ale wtedy mamy poważniejszy problem - niezgodność oryginału
    z kopiami :>

    > No to przychodzi kontrola i wywala takie faktury z odliczeń.
    > Załóżmy że kontrahent się nie odwołuje i decyzja staje się prawomocna.
    > Może wtedy mnie ganiać?

    Ganiać zawsze może.
    W końcu mogę Cię pozwać do sądu że masz mi zapłacić powiedzmy
    1000 zł. Za cośtamcośtam ;)
    Mogę? I co mi zrobisz? ;)
    Jak chodzi o skuteczność, to IMVHO wracają argumenty te same
    co poprzednio: nie dopełnił "staranności".
    Mógł się zgłosić że f-ra jest "zła" (po duplikat bądź korektę).
    Mógł jej nie przyjąć.
    Mógł wystawić notę.

    pzdr, Gotfryd