    From: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podwójny podatek
    Date: Thu, 18 Jul 2002 23:14:57 +0200

    Użytkownik news <j...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ags4sv$d1h$...@s...futuro.pl...
    Czy jakiś znawca problemu odpowie mi na następujące pytanie: "czy można
    opodatkować dwa razy tą samą pozycję i to w takim samym wymiarze:? Sprawa
    dotyczy alimentów (ale nie na dzieci). Nowe przepisy podatkowe nakładają
    obowiązek płacenia podatku od kwoty alimentacyjnej zarówno osobie płacącej
    alimenty jak i osobie otrzymującej je. W ten sposób alimenty są opodatkowane
    dwukrotnie.Czy jest to normalne?Czy znacie jeszcze jakąś pozycję
    opodatkowaną dwukrotnie?

    Ja znam. Przychody z tytułu bezpłatnego użyczenia spółce lokalu przez inną
    spółkę. Przychód ma zarówno użyczający (równowartość czynszu rynkowego jaki
    by dostał) jak i korzystający z lokalu bo jest to jego przychód
    niematerialny-korzysta za darmo a normalnie by musiał płacić.

    Nie szukaj normalności ani logiki w przepisach podatkowych i inych. Jak
    wielkrotnie to było udowodnione na grupie nie ma logiki i zdrowego rozsądku
    w tych przepisach.
    Nie znam akurat przepisu dot. alimentów ale jak mówisz ze tak jest to
    niestety....

    pozdrawiam
    WS