  • Data: 2010-05-09 18:53:56
    Temat: Re: Podatki w Polsce - jaka polecana literatura?
    Od: Robert <R...@n...chce.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Tomek wrote:

    > No więc mamy: PIT, CIT, VAT, PCC, akcyzę, cło, ZUS, opłaty środowiskowe
    > - na oko z 40 rodzajów,
    > podatki lokalne (nieruchomości, psy etc), inflację, i jeszcze sporo mi
    > pewnie uciekło.
    > Nie liczę coraz częściej wprowadzanych kar administracyjnych.
    >
    > A teraz google i do dzieła :)

    Hmm.. Dzięki za odpowiedź, ale wolałbym bardziej spójną lekturę, która
    pozwoli spojrzeć na system podatkowy z "lotu ptaka". Fizyki, biologii,
    chemii też mogę się uczyć po hasłach z Google ale w ten sposób trudno
    wyłapać wiele zależności i uniknąć błędów, szczególnie początkującemu.
    Nic nie zastąpi dobrego opracowania specjalisty, które wiąże różne fakty
    z sobą, dostrzega analogie itp. Google tak, ale jako uzupełnienie i
    rozszerzenie wiedzy.

    Jeśli więc ktoś może polecić wprowadzenie do tematu podatków w Polsce na
    poziomie przystępnym dla ucznia to bardzo proszę o podanie źródła.

    Robert