  • Data: 2005-03-25 11:11:04
    Temat: Re: Podatek za sprzedaż auta
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Mar 2005, Michał wrote:

    > + > Czy zapłace podatek jeśli bede chciał sprzedać auto od ktorego zakupu nie
    > + > mineło 6 miesiecy. Słyszałem o takim podatku jeśli jest to poprosze o
    > + > informacje o jego stawkach.
    > +
    > + Jeśli sprzedaż drożej niż kupiłeś i cena sprzedaży przekracza 1000 zł to
    > + zapłacisz 2% ceny sprzedaży tytułem podatku od czynności cywilnoprawnych.

    Czekaj, zaplątałeś....
    PCC należy się z tytułu >1000 zł - ZAWSZE, również przy stracie.
    Dochodowy należy się OSOBNO, bez względu na kwotę, ale jest właśnie
    od ZAROBKU - jak piszesz :)
    Jeśli >1000 zł i ZAROBI (oraz <6 miesięcy) to płaci się OBA podatki...
    Nie wiem - wydaje mi się że tak - czy można PCC doliczyć do kosztów
    uzyskania, czyli obniżyć zarobek :) (oczywiście jeśli wg. umowy
    jest się płacącym PCC).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)