  • From: "castrol" <j...@w...blumen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Podatek od wynajmu mieszkania
    Date: Thu, 13 Apr 2006 09:36:17 +0200

    Użytkownik "Adam" <n...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:e1g0nc$98u$1@inews.gazeta.pl...

    > Jest tak, dogadalismy sie, ze ona zarejestruje umowe w US (warunek
    > uzyskania
    > przeze mnie dofinansowania na uczelni) a ja bede placil podatek zeby nie
    > obciazac jej dodatkowymi kosztami; wszystko bylo okej, dopoki nie
    > dowiedzialem
    > sie, ze chyba cos tu nie gra;

    Po co sie dogadywaliscie?? To ona ma obowiazek powiadomic US i odprowadzac
    podatek od wynajmu mieszkania. Dlaczego ty masz placic za cos co jest jej
    obowiazkiem?

    > otoz pani wlascicielka bierze ode mnie 19% od 1100zl (umowna kwota najmu)
    > co
    > miesiac; czy ma do tego prawo czy korzysta z mojej niewiedzy?

    Nie ma prawa, ale jesli sie zgodziles to juz twoja sprawa. Prawda jest taka
    ze ona powinna placic podatek od calej kwoty jaka od Ciebie pobiera, czyli
    jesli dajesz jej wiecej tzn te 1100 + 19% to od calosci musi zaplacic
    podatek.

    > slyszalem cos o kwocie wolnej od podatku i o tym, ze moze sie roznie
    > rozliczac... ze to moze miec jakis wplyw;

    Nie

    > 19% * 1100 = 209zl (razy 12 miesiecy) to da w sumie przez caly rok prawie
    > 2500zl;

    I ona musi sie z tego rozliczyc

    > czy ktos mnie tu nie kantuje? czy rzeczywiscie przy jakichs dziwnych
    > okolicznosciach zwiazanych z rozliczeniami bedzie ta pani placila az tyle
    > podatku ?

    Przede wszystkim przestan jej dawac jakies ekstra pieniadze

    Jacek