  • Data: 2003-03-13 22:09:18
    Temat: Re: Podatek od umowy-zlecenia
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik " Magda" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:b4po6f$ir2$1@inews.gazeta.pl...
    > Bardzo prosze o odpowiedz.
    >
    > Mam 27 lat (ostatni rok studiow dziennych).
    > Uczelnia placi za mnie co miesiac ponad 30 zl ubezpieczenie zdrowotne.
    >
    > Jednoczesnie pracuje na umowe-zlecenie i pracodawca rowniez placi z
    mojego

    Chyba zleceniodawca - nie jest on dla ciebie pracodawcą.

    > podatku czesc na ubezpieczenie zdrowotne.
    >
    > Czy to jest obowiazkowe, czy skoro placi uczelnia, pracodawca moze w
    ogole
    > nie placic, a ja w zwiazku z tym bede miala wiekszy zwrot z US ?

    IMHO akurat odwrotnie.
    Powinnaś poinformować uczelnię o ubezpieczeniu zdrowotnym i okresie
    podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu z tytułu umowy-zlecenia w danym
    miesiącu ( niezwłocznie po otrzymaniu wynagrodzenia ) aby ta nie
    rozliczała za ciebie składek finansowanych z budżetu państwa.

    Ryszard