  • 1. Data: 2003-03-13 10:57:19
    Temat: Podatek od umowy-zlecenia
    Od: " Magda" <s...@N...gazeta.pl>

    Bardzo prosze o odpowiedz.

    Mam 27 lat (ostatni rok studiow dziennych).
    Uczelnia placi za mnie co miesiac ponad 30 zl ubezpieczenie zdrowotne.

    Jednoczesnie pracuje na umowe-zlecenie i pracodawca rowniez placi z mojego
    podatku czesc na ubezpieczenie zdrowotne.

    Czy to jest obowiazkowe, czy skoro placi uczelnia, pracodawca moze w ogole
    nie placic, a ja w zwiazku z tym bede miala wiekszy zwrot z US ?

    Serdecznie pozdrawiam,
    Magda

  • 2. Data: 2003-03-13 22:09:18
    Temat: Re: Podatek od umowy-zlecenia
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

    Użytkownik " Magda" <s...@N...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Uczelnia placi za mnie co miesiac ponad 30 zl ubezpieczenie zdrowotne.
    >
    > Jednoczesnie pracuje na umowe-zlecenie i pracodawca rowniez placi z

    Chyba zleceniodawca - nie jest on dla ciebie pracodawcą.

    > podatku czesc na ubezpieczenie zdrowotne.
    >
    > Czy to jest obowiazkowe, czy skoro placi uczelnia, pracodawca moze w
    ogole
    > nie placic, a ja w zwiazku z tym bede miala wiekszy zwrot z US ?

    IMHO akurat odwrotnie.
    Powinnaś poinformować uczelnię o ubezpieczeniu zdrowotnym i okresie
    podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu z tytułu umowy-zlecenia w danym
    miesiącu ( niezwłocznie po otrzymaniu wynagrodzenia ) aby ta nie
    rozliczała za ciebie składek finansowanych z budżetu państwa.

    Ryszard

  • 3. Data: 2003-03-13 22:52:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2003, Magda wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Jednoczesnie pracuje na umowe-zlecenie i pracodawca rowniez placi z mojego
    >+ podatku czesc na ubezpieczenie zdrowotne.

    Nic się nie martw. Jak jeszcze zaczniesz swoją DG to będziesz
    płacić trzeci raz :( (nie żartuję !).
    Część nadpłaty "zdrowotnego" być może odzyskasz w rozliczeniu
    rocznym, to cała pociecha :)

    pzdr, Gotfryd